Day 3... Noordelijk Zweden, Luleå

14 februari 2019 - Luleå, Zweden

Goedenavond,

We zijn er nog steeds bij.💪🤟.

Onze Volvo houdt het wonderbaarlijk goed vol, ondanks ons 'probleempje'.

Ons routeboek dirigeert ons vandaag van Njurunda naar Luleå. Onze laatste stop in Zweden. Hierna gaan we naar Finland.  We kiezen vandaag voor de korte route ondanks dat de lange route 'maar'  25km langer is.

Na een lang verbindingsstuk over de snelweg langs de kust duiken we het binnenland in over de B-wegen. Ik heb al veel sneeuw gezien in mijn leven maar dit is de overtreffende trap... wat een hoeveelheid en wat een betoverend landschap. Kilometers rijden over witte wegen met links en rechts uitgestrekte bossen of velden. Daarnaast zoveel meren bedekt met een laag sneeuw. Als dan ook nog eens de zon onder gaat....

Wauw.....😲

Daarnaast zijn wij " hollanders" maar een stelletje zielepieten als er een beetje sneeuw valt. Hier moet je alle zeilen bij zetten om een vrachtwagen die 1,5 keer zo lang is bij te houden. 🤔.

Kortom, zo wel indrukken opgedaan dat ik ze wel uren kan opsommen. Ik zou ze dan graag willen delen met foto's  en video's welke ik vandaag al wat heb upgeload. Helaas kan ik ze niet downloaden vanaf mijn SD card aangezien mijn oplader van de laptop kapot is. Helaas......

Resumerend waren we mooi op tijd in Luleå en hebben we na ons diner ook nog een plaatselijk ijshockey wedstrijd kunnen bekijken.

Een Topdag waar we morgen weer vervolg aangeven. Op naar de Poolcirkel en Finland.

Welterusten en tot morgen.

The Dutch Expandables.

1. Cecile van der Zanden:
    14 februari 2019
    Wauw schat😍 wat een prachtig avontuur beleven jullie. Kan niet wachten totdat ik alle foto’s mag bewonderen. Maak morgen ook maar veel foto’s met de telefoon. Kunnen we ook meegenieten. Ps is zijn de opdrachten gelukt? Blijft daaromtrent wel erg stil. Geniet morgen!! 😁😘
  2. Carla Hamann:
    14 februari 2019
    Wat een prachtige plaatjes, ben ook heel benieuwd naar foto’s van jullie op de stokpaardjes😂😂💪🏼👍🏼
  3. Patty Arts:
    14 februari 2019
    Jullie mogen het nu officieel weten: ik ben jaloers op jullie avontuur! Hebben jullie ook nog wat punten binnengesleept?
  4. Michael:
    Toffe reis mannen 👊 ! Wij houden hier het land wel draaiende 😅
  5. Toos:
    14 februari 2019
    Hallo jullie hebben de tijd van je leven geniet ervan dit gebeurt misschien maar een keer we kijken uit naar jullie verhalen en foto’s wij wensen jullie een fijne dag groetjes 😄